Experience 2: Shop & the city

10 mei 2011 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Team 16 is klaar voor Experience 2: Shop & the City, women only!

Na een verfrissende tocht over het water was het tijd om  verschillende souks en malls te gaan bezoeken voor de volgende experience.
IMG_0248
We begonnen bij de Souk Madinat Jumeirah, een nieuwe souk waar van alles te vinden is, van arabische kunst tot kleding en van souvenirs tot handgemaakte voorwerpen. Na een korte wandeling door deze souk kwamen wij erachter dat deze souk groter is dan dat wij dachten. Na een uurtje te hebben rondgelopen, zijn we vertrokken naar onze volgende bestemming: Mercato Mall.

IMG_0416
Mercato Mall is een winkelcentrum ingericht in Italiaande stijl. Er zijn italiaanse cafeetjes en een brug door de Mall heen. Deze Mall maakte behoorlijk wat indruk omdat we tot dan toe alleen de souks gewend waren die een compleet andere uitstraling hadden. Al met al was dit een hele leuke Mall om doorheen te lopen en we vonden verschillende winkeltjes met kleding, die ook voor ons studenten te betalen waren. In deze Mall hebben we meteen heerlijk geluncht en zijn we na een uurtje weer doorgegaan naar de volgende en laatste bestemming: Souk Al Bahar.

IMG_0393Souk Al Bahar is een souk die grenst aan de Dubai Mall. Dit gigantische winkelcentrum is een trekpleister voor toeristen maar de souk is minstens de moeite waard om te bezoeken. Ook deze souk is in arabische stijl ingericht en volledig geairconditioned. Ook hier zijn de verschillende arabische producten te koop waaronder waterpijp, tapijten en lokale kleding. Achter de souk bevind zich een klein pleintje met een restaurantje en daarachter zijn een soort kanalen gegraven. Als je daar staat heb je letterlijk het gevoel dat je in een paradijs beland bent!

Na een middagje van winkelen en een heerlijke lunch, zat ook deze experience voor ons er weer op en was het tijd om richting het hotel te gaan.

Team 16