Experience 1: Discover Dubai, the local way

10 mei 2011 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

De eerste experience van team 16! Wat een avontuur!
Wij vertrokken deze dinsdag ochtend vroeg richting de kamelenracebaan van Al Lisaili.
Deze racebaan werd door alle taxichauffeurs aangeraden en ook door de receptiemedewerkers van het Marco Polo Hotel. Eerst wilden wij naar de andere racebaan net buiten Dubai: Nad al Sheba, maar wij kregen te horen gekregen dat deze baan gesloten was.

Na een taxirit van ongeveer 3 kwartier, kwamen wij aan bij de racebaan. Op het eerste ogenblik zagen wij helemaal niemand en zijn we zelf rond gaan kijken. We kwamen uit bij een enorme racebaan, kilometers lang! Toen er iemand van de security naar ons toe kwam, dachten wij dat we weg gestuurd werden, maar de aardige man kwam ons enkel wat feitjes vertellen over de baan!IMG_0340

Na een kort gesprek zijn we doorgelopen tot we bij een gebouw kwamen waar op stond: Dubai camel racing club. Er stond een groepje mannen voor de deur die ons vroegen binnen te komen en we werden meteen naar de PR-afdeling gebracht. Hier kregen we verschillende boeken, foto's en video's te zien over de baan en de races die er werden gehouden. Vervolgens kregen we nog een kopje echte arabische koffie en vertrokken we weer in de taxi op weg naar de volgende locatie: Dubai Creek.

IMG_0432Bij Dubai Creek zijn we in een Abra gestapt. Dit zijn kleine bootjes waar ongeveer 15 personen op passen en die brengt de mensen naar de andere kant van de creek. Wij zaten tussen 13 mannen en werden lichtelijk aangestaard, maar het was heerlijk om even op het water te zitten met een fris briefje. Deze tocht duurt ongeveer 10 minuutjes maar het is ook mogelijk om een rondvaart te doen van 45 minuten. Eenmaal aan de andere kant van de creek hebben wij een taxi gepakt en zijn we door de verschillende "souks" terug gebracht naar het hotel.

Wat een dag! Kamelen gezien, arabische koffie gedronken, heerlijk gevaren en de straatjes van Dubai voorbij zien flitsen... Echt Dubai, the local way!

Team 16