Experience 3: Incredible Melaka

13 mei 2011 - Melaka, Maleisië

Tijd voor Experience nummer 3! Ondertussen zijn we afgereisd naar Maleisië en beland in Melaka. Melaka kent vele Nederlandse invloeden en het is daarom erg leuk om hier als Nederlander door de straatjes te lopen.

Voor experience 3 gaan we het nachtleven van Melaka in. We beginnen uiteraard met een heerlijk diner met toetje, gevolgd door een tocht over de rivier en als laatst gaan we een toren in met uitkijk over heel Melaka.

IMG_0725Allereerst gaan we naar Restaurant Famosa Chicken Rice Ball. Dit restaurant staat in Melaka bekend om zijn Rijstballen. Deze rijstballen kan je krijgen in combinatie met andere gerechten zoals gestoomde of gebakken kip. Als je het restaurant binnenloopt vraag je je eerst af in wat voor bende je bent beland, maar het personeel is heel vriendelijk en het eten is er heerlijk! Dus zeker de moeite waard.

Wanneer het hoofdgerecht erin zit, is het tijd voor het toetje. Dit toetje word echter niet gegeten inIMG_0746 het Famosa restaurant maar hiervoor lopen we een stukje verder Melaka in. We stoppen bij een restaurant genaamd: Jonker Desert 88. Hier kan je de bekendste ijsjes van Melaka eten die Chendols heten. Een chendol is geschaafd ijs met kokos en daaroverheen een saus naar keuze (karamel, chocola etc.). Onder het ijs stoppen ze bruine bonen en een soort groene gelei. Een aparte combinatie, maar wel echt een aanrader!

IMG_0585Na al dat heerlijke eten is het tijd voor een ontspannend boottochtje over de rivier die door Melaka stroomt. Vanaf deze bootjes heb je een prachtig zicht van Melaka langs de vele bezienswaardigheden en schilderachtige huisjes. Er wordt een lekker muziekje gedraaid en op de terugweg wordt er een stuk over Melaka verteld door middel van een ingesproken bericht. De riviertocht duurt ongeveer 3 kwartier maar de tijd vliegt voorbij. Zeker wanneer ze de macarena aan boord gaan draaien, YMCA en It's raining man!

Om de avond spectaculair af te sluiten vertrekken we naar de laatste bestemming: De Menara Taming Sari. Dit is een toren met ronddraaiend platform die uitzicht biedt over Melaka. Een prachtige afsluiter van een indrukwekkende avond!

Team 16.